Články

Patnáct procent rodinných firem do dvou let skončí. Jaký recept našly ty, které naopak rostou?

Patnáct procent rodinných firem do dvou let skončí. Jaký recept našly ty, které naopak rostou?

Pokud se aktuální ekonomická situace nezlepší, budeme v následujících dvou letech sledovat zánik patnácti procent českých rodinných firem. Dalších pět procent z nich pak za stávajících okolností předvídá svůj zánik už během nadcházejících dvanácti měsíců. Časopis Forbes na základě těchto čísel z průzkumu Centra pro rodinné firmy oslovil profesora Jiřího Hnilicu a představitele českých rodinných podniků s […]

Do dvou let zkrachujeme, bojí se víc než desetina rodinných firem v Česku

Do dvou let zkrachujeme, bojí se víc než desetina rodinných firem v Česku

15 procent českých rodinných firem nevydrží následující dva roky. Vyplývá to z průzkumu Centra pro rodinné firmy, které se ptalo své členské základny na současné problémy. Zdražování postihuje každého a na milost nepřijdou ani rodinné firmy. Ty nejvíce trápí energie a problémy v odběratelském řetězci, 15 procent z nich se dokonce bojí, že během dvou let bude muset ukončit podnikání, vyplývá z bleskového […]

Všechno zlé je k něčemu dobré. Krize rodinné firmy stmeluje, dokazuje průzkum

Všechno zlé je k něčemu dobré. Krize rodinné firmy stmeluje, dokazuje průzkum

Bleskový průzkum Centra pro rodinné firmy při VŠE ukázal, co nejvíce v současné krizi trápí české rodinné podniky. Některé z nich předvídají do budoucna svůj krach. Průzkum však také potvrdil, že krizové období může být příležitostí – v tomto případě ke zlepšení vztahů v rodině nebo k dalším inovacím.

Jsme na cestě ke krachu, hlásí 15 % českých rodinných firem

Jsme na cestě ke krachu, hlásí 15 % českých rodinných firem

Pokud se ekonomická situace nezlepší, 15 % tuzemských rodinných firem do dvou let nepřežije, z toho 5 % svůj konec předpovídá do jednoho roku. Vyplývá to z průzkumu Centra pro rodinné firmy na Vysoké škole ekonomické v Praze. Na 70 firem, které se bleskového průzkumu zúčastnily, nejčastěji trápí vysoké ceny energií, významný podíl z nich […]

Každá sedmá rodinná firma se bojí, že tu za dva roky už nebude

Každá sedmá rodinná firma se bojí, že tu za dva roky už nebude

Dopad výrazného nárůstu cen za energie v posledním roce na české firmy reflektuje aktuální bleskový průzkum Centra pro rodinné firmy na FPH VŠE. V průzkumu, jehož výsledky uveřejnily Hospodářské noviny odpovídalo na 70 majitelů tuzemských rodinných firem. 15 % z nich uvedlo, že pokud se ekonomická situace nezlepší, nepřežijí déle než dva roky. Více než polovina oslovených podnikatelů […]

Dotace jsou tu pro domácnosti i firmy. Nejvíce táhne fotovoltaika

Dotace jsou tu pro domácnosti i firmy. Nejvíce táhne fotovoltaika

Extrémní ceny energií a snahy o větší energetickou soběstačnost povzbuzují zájem lidí i firem získat peníze z veřejných zdrojů. Zájem o dotace prudce stoupl i mezi firmami. To vyplývá i z bleskového průzkumu Centra pro rodinné firmy, který pro týdeník Ekonom okomentoval akademický ředitel CRF Martin Jurek. Podle čerstvého průzkumu Centra pro rodinné firmy VŠE se tři pětiny chystají […]

Odstartovala série přednášek Meet the Family Business Represenatives 

Odstartovala série přednášek Meet the Family Business Represenatives 

CRF přibližuje svět rodinných firem i nastupující generaci. Proto pravidelně zveme zástupce rodinných firem do výuky. Konkrétně do předmětu Strategy in Family Businesses, který pro české i zahraniční studenty magisterského programu vyučuje akademický ředitel CRF Martin Jurek. Setkání rodinných firem a studentů se bude pravidelně konat jednou za semestr. První akce s názvem Meet the […]

Na 20 let jsem ztratil tátu. Místo něj jsem měl obchodního partnera

Na 20 let jsem ztratil tátu. Místo něj jsem měl obchodního partnera

Pavel Vránek založil před 32 lety se svým otcem rodinnou firmu RENOCAR. Později se k nim připojil i jeho bratr Miloš. Dnes jde o jednoho z největších prodejců aut BMW a MINI v Česku. Cesta od totálního ponoření do práce a neexistence osobního života k nynější spokojenosti a rovnováze mezi osobním a pracovním životem trvala 20 let. Ale vyplatila […]

Jiří Hnilica v podcastu Ze života FPH: Zájem o téma nástupnictví v rodinných firmách jednoznačně roste

Jiří Hnilica v podcastu Ze života FPH: Zájem o téma nástupnictví v rodinných firmách jednoznačně roste

Výraz rodinná firma je v českém prostředí běžně používaný teprve od roku 2015. Právě v té době se zde začaly objevovat první nástupnické vlny. Majitelé firem, kteří je zakládali kolem roku 1990 vstupovali do nové životní etapy a podnikání začali předávat svým dětem. V akademické sféře se ale termín rodinná firma začal skloňovat dříve. Zakladatele Centra pro rodinné […]

Michele Stasa publikovala článek ve Family Business Review

Michele Stasa publikovala článek ve Family Business Review

Časopis Family Business Review, který je nejvlivnějším a nejcitovanějším odborným časopisem zaměřeným na rodinné podnikání, publikoval studii s názvem Social Capital in the Family Business Literature: A Systematic Review and Future Research Agenda doktorandky Katedry strategie Fakulty podnikohospodářské Ing. Michele Stasa. Na článku se podílel i docent Ondřej Machek, člen výzkumného týmu Centra pro rodinné firmy […]

Weby Vysoké školy ekonomické v Praze využívají pro optimalizaci svého obsahu a poskytovaných služeb cookies. Prosíme o udělení souhlasu s jejich uložením.
Zobrazit více informací

Vyberte služby, pro které chcete povolit využívání cookies:

Odebírat novinky Zavřít
Nenechte si ujít akce, praktické rady a novinky ze světa rodinných firem. Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a do e-mailu vám hned pošleme 10 tipů pro efektivní rodinné porady.