Články

Jsme na cestě ke krachu, hlásí 15 % českých rodinných firem

Jsme na cestě ke krachu, hlásí 15 % českých rodinných firem

Pokud se ekonomická situace nezlepší, 15 % tuzemských rodinných firem do dvou let nepřežije, z toho 5 % svůj konec předpovídá do jednoho roku. Vyplývá to z průzkumu Centra pro rodinné firmy na Vysoké škole ekonomické v Praze. Na 70 firem, které se bleskového průzkumu zúčastnily, nejčastěji trápí vysoké ceny energií, významný podíl z nich […]

Odstartovala série přednášek Meet the Family Business Represenatives 

Odstartovala série přednášek Meet the Family Business Represenatives 

CRF přibližuje svět rodinných firem i nastupující generaci. Proto pravidelně zveme zástupce rodinných firem do výuky. Konkrétně do předmětu Strategy in Family Businesses, který pro české i zahraniční studenty magisterského programu vyučuje akademický ředitel CRF Martin Jurek. Setkání rodinných firem a studentů se bude pravidelně konat jednou za semestr. První akce s názvem Meet the […]

Na 20 let jsem ztratil tátu. Místo něj jsem měl obchodního partnera

Na 20 let jsem ztratil tátu. Místo něj jsem měl obchodního partnera

Pavel Vránek založil před 32 lety se svým otcem rodinnou firmu RENOCAR. Později se k nim připojil i jeho bratr Miloš. Dnes jde o jednoho z největších prodejců aut BMW a MINI v Česku. Cesta od totálního ponoření do práce a neexistence osobního života k nynější spokojenosti a rovnováze mezi osobním a pracovním životem trvala 20 let. Ale vyplatila […]

Jiří Hnilica v podcastu Ze života FPH: Zájem o téma nástupnictví v rodinných firmách jednoznačně roste

Jiří Hnilica v podcastu Ze života FPH: Zájem o téma nástupnictví v rodinných firmách jednoznačně roste

Výraz rodinná firma je v českém prostředí běžně používaný teprve od roku 2015. Právě v té době se zde začaly objevovat první nástupnické vlny. Majitelé firem, kteří je zakládali kolem roku 1990 vstupovali do nové životní etapy a podnikání začali předávat svým dětem. V akademické sféře se ale termín rodinná firma začal skloňovat dříve. Zakladatele Centra pro rodinné […]

Michele Stasa publikovala článek ve Family Business Review

Michele Stasa publikovala článek ve Family Business Review

Časopis Family Business Review, který je nejvlivnějším a nejcitovanějším odborným časopisem zaměřeným na rodinné podnikání, publikoval studii s názvem Social Capital in the Family Business Literature: A Systematic Review and Future Research Agenda doktorandky Katedry strategie Fakulty podnikohospodářské Ing. Michele Stasa. Na článku se podílel i docent Ondřej Machek, člen výzkumného týmu Centra pro rodinné firmy […]

VŠE Family Business Club pro studenty a absolventy VŠE z podnikajících rodin

VŠE Family Business Club pro studenty a absolventy VŠE z podnikajících rodin

Podnikají vaši rodiče? Děti? Vzdálenější příbuzní? Jste v tom s nimi nebo zvažujete, zda se do podnikání zapojit? Rodinné podnikání je velmi specifická oblast, proto na VŠE již druhým rokem funguje VŠE Family Business Club. Setkávají se v něm spolužáci a absolventi VŠE, kteří mají s rodinným podnikáním osobní zkušenost. Všichni členové klubu řeší podobná témata a mohou se […]

Jak definovat rodinnou firmu?

Jak definovat rodinnou firmu?

Pojem rodinná firma ve většině z nás vzbuzuje sympatie. To potvrzují i výsledky loňského průzkumu Centra pro rodinné firmy, podle kterého si s pojmem rodinná firma spojujeme tradici, kvalitu a spolehlivost. A pokud bychom k ní měli přiřadit nějakou emoci, 81 % respondentů v průzkumu označilo takovou emoci za pozitivní. Jenže co je to vlastně rodinná firma? To, že zapojení […]

Dětem předávejte hodnoty, ne funkce

Dětem předávejte hodnoty, ne funkce

Martin Jurek zná rodinné podnikání ze všech stran. Od svého otce převzal roli jednatele v rodinné firmě Hotel Jelínkova vila – pivovar Harrach. Zároveň je akademickým ředitelem Centra pro rodinné firmy na Vysoké škole ekonomické v Praze (CRF). S rodinou žije ve Velkém Meziříčí, kde se svojí ženou vychovává pět dětí. „Jde o to snažit se děti vychovávat […]

ALT rodinná firma PETROF

Student VŠE Jan Veselý: Jako ambasador rodinné firmy PETROF ji pomáhá dostat do srdcí fanoušků moderny už 11 let

V Janovi Veselém se potkal hudební talent a vášeň pro podnikání. Student VŠE 4. ročníku oboru Arts management už stihl založit dvě firmy, jako klavírista si zahrát se zpěvačkou Aničkou Slováčkovou či Celeste Buckingham, stal se ambasadorem výrobce klavírů a pianin PETROF a vlastně si život zařídit tak, aby se mohl věnovat všemu, co ho baví. […]

Studenti VŠE navrhovali strategii růstu pro největší českou rodinnou firmu DEK

Studenti VŠE navrhovali strategii růstu pro největší českou rodinnou firmu DEK

Propojování výuky s řešením skutečných problémů, které firmy musí řešit, je nedílnou součástí studia na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze. Velká část výuky je postavena na případových studiích firem. Ještě o kus dál jdou projekty, ve kterých studenti zpracovávají zadání firem a přímo s nimi na úkolu spolupracují. Právě takové semestrální práce řeší i studenti vedlejší […]

Weby Vysoké školy ekonomické v Praze využívají pro optimalizaci svého obsahu a poskytovaných služeb cookies. Prosíme o udělení souhlasu s jejich uložením.
Zobrazit více informací

Vyberte služby, pro které chcete povolit využívání cookies:

Odebírat novinky Zavřít
Nenechte si ujít akce, praktické rady a novinky ze světa rodinných firem. Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a do e-mailu vám hned pošleme 10 tipů pro efektivní rodinné porady.