Michele Stasa publikovala článek ve Family Business Review

Časopis Family Business Review, který je nejvlivnějším a nejcitovanějším odborným časopisem zaměřeným na rodinné podnikání, publikoval studii s názvem Social Capital in the Family Business Literature: A Systematic Review and Future Research Agenda doktorandky Katedry strategie Fakulty podnikohospodářské Ing. Michele Stasa. Na článku se podílel i docent Ondřej Machek, člen výzkumného týmu Centra pro rodinné firmy VŠE. Michele Stasa se tak stává jedním ze tří českých autorů, kteří publikovali výsledky svého výzkumu v tomto prestižním časopise, přičemž všichni tito autoři působí na Fakultě podnikohospodářské VŠE. Úspěch Michele Stasa ukazuje, že Fakulta podnikohospodářská VŠE se věnuje tématu rodinného podnikání na světové úrovni.

Článek Social Capital in the Family Business Literature: A Systematic Review and Future Research Agenda se prostřednictvím systematické rešerše literatury věnuje tématu sociálního kapitálu v literatuře zaměřené na rodinné podnikání. Rešerše zahrnovala 69 studií a analyzuje jejich klíčová zjištění, metody sběru a vyhodnocení dat, jejich teoretické a definiční přístupy a způsoby měření sociálního kapitálu v rodinných firmách. Dále je prezentován koncepční model sociálního kapitálu, který shrnuje jeho empiricky potvrzené příčiny, důsledky a kontextuální proměnné. Článek dále identifikuje sedm mezer výzkumu a 17 specifických výzkumných otázek pro navazující výzkum. Ve finální části následuje závěrečné zamyšlení nad integrací tématu rodinného sociálního kapitálu do literatury včetně návrhu obecné definice rodinného sociálního kapitálu.

Michele Stasa již dříve získala ocenění za svoji vědeckou práci. Umístila se mezi vítězi Ceny Atlas Copco Services 2019, která oceňuje nejlepší ekonomicky zaměřené diplomové práce vzniklé na českých univerzitách. Dále se umístila ve fakultní soutěži ESOP (excellent students’ research work) a její diplomová práce byla publikována také jako článek v Acta Oeconomica Pragensia společně s doc. Ondřejem Machkem a Ing. Martinem Machkem.

K obrovskému úspěchu gratulujeme!

Michele Stasa je doktorandkou na Fakultě podnikohospodářské VŠE. Specializuje se na rodinné podnikání a strategii a podílí se na několika výzkumných projektech zaměřených na rodinné podnikání. Michele také působí v české středně velké rodinné firmě.

Ondřej Machek je docentem na Fakultě podnikohospodářské VŠE a spoluzakladatelem Centra pro rodinné firmy na VŠE. Specializuje se na rodinné podnikání, podnikové finance a strategii. Je autorem či spoluautorem více než 100 publikací, z toho 10 impaktovaných článků. Mezi nejvýznamnější publikace patří studie v časopisech Family Business Review a Organizational Dynamics.