Co je to rodinná firma a jaká jsou její specifika?
Publikováno: Rodina, prof. Ing. Jiří Hnilica, Ph.D., 8. 1. 2024
Sametová revoluce přinesla možnost založit si vlastní firmu. Mnoho lidí se tak stalo podnikateli. S tím, jak mnozí podnikatelé – zakladatelé začali do svého byznysu postupně zapojovat své partnery, příbuzné, děti, vzniká i v českém prostředí nová organizační struktura: rodinná firma. Většího významu nabývá tento pojem až v posledních 5-10 letech, kdy se řada zakladatelů dostává do věku, kdy začíná přemýšlet o tom, co s firmou dál. Předat? Prodat? Najmout externí management? Jak naložit s bohatstvím plynoucím z prodeje? Podnikající rodiny začínají hledat informace, jak tato náročná dilemata řešit. Celý text napsal vedoucího CRF prof. Jiří Hnilica pro lednové vydání časopisu Rodina.