Strategická rada
Strategická rada je klíčový poradní orgán Centra pro rodinné firmy složený ze zástupců významných rodinných firem.
Misí Strategické rady je
- podporovat a ovlivňovat Centrum pro rodinné firmy při naplňování jeho poslání,
- prohlubovat vzájemné porozumění mezi akademickým světem a světem rodinných firem,
- zviditelňovat význam rodinných firem prostřednictvím úzké spolupráce s Vysokou školou Ekonomickou v Praze,
- spolupracovat s vládou a Parlamentem České republiky na podmínkách a možnostech podpory rodinného podnikání.
Členem Strategické rady za Vysokou školu ekonomickou v Praze je rektor doc. Ing. Petr Dvořák, Ph.D. a zakladatel Centra, prof. Ing. Jiří Hnilica, Ph.D.
Hrabě Constantin Kinský převzal správu dědictví svého šlechtického rodu v Česku. Zasloužil se o otevření Zámku a klášteru Žďár veřejnosti a otevřel interaktivní Muzeum nové generace, které se těší velké oblibě mezi návštěvníky zámku. Dnes spravuje chod zámku a muzea spolu se svými syny Janem Václavem a Adrienem. Constantin Kinský se narodil v Paříži a vyrůstal ve Francii. „Jsem typický Evropan, syn uprchlíků. Můj otec se narodil v Československu, matka pochází z Gruzie,“ říká o svých kořenech. Sám se hlásí hlavně k těm českým.
Czechoslovak Group (CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu, který od otce Jaroslava Strnada převzal jeho syn Michal. Do podnikání holdingu je zapojen i Michalův mladší bratr Jaroslav. CSG podporuje rozvoj tradičních českých a slovenských společností, které se věnují obranné i civilní průmyslové výrobě a obchodu. Hlavní obory CSG jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký průmysl a obranný průmysl. Výrobní portfolio je pestré: od hodinek přes vlakové brzdy až po nákladní automobily. Neméně důležitou oblastí jsou i radarové a navigační systémy pro civilní a obranný průmysl.
Vášeň Jana Klokočky pro automobily vedla před více než 30 lety k založení Autosalonu Klokočka. Cílem rodinné firmy je poskytovat kvalitní služby v mnoha oblastech od prodeje vozů přes jejich servis až po finanční služby, včetně pronájmu kancelářských prostor v areálu. Rodinná firma je na trhu přes 30 let a zaměstnává více jak 240 lidí. Dnes rodinou firmu vede zakladatel Jan Klokočka spolu se svými syny Janem a Markem.
Firma Beznoska je ryze českým rodinným podnikem již po třetí generaci, kterou vedou v současné době bratři Petr a Pavel Milatovi. Beznoska vyrábí implantáty, nástroje a operační pomůcky určené pro potřeby ortopedie a traumatologie. Toto zaměření výroby vyžaduje široký rozsah odborných znalostí technického a medicínského charakteru, proto úzce spolupracují s předními odborníky z řad lékařů i metalurgů. Firma má patentováno řadu svých výrobků, které se používají nejen v České republice, ale také na Slovensku, v Rusku, na Ukrajině, v Libanonu, Bulharsku, Belgii, Portugalsku, Estonsku a dalších zemích Evropské unie.
Česká rodinná firma LIKO-S buduje zelené stavby už téměř 30 let a patří k nejlepším na světě. Firmu založil Libor Musil v roce 1992 a nedávno předal vedení svému synovi Janovi a dceři Hance. V této rodinné firmě ve Slavkově u Brna se vyvíjí, vyrábí a montují dělicí stěny, příčky, posuvné stěny a celé živé stavby, od skladových hal po kancelářské objekty. Firma má své pobočky v Česku, na Slovensku, v Maďarsku i v Indii a exportuje do 20 zemích světa. LIKO-S byla oceněna titulem Rodinná firma roku 2014.
USSPA je rodinná a výhradně česká společnost, která působí na trhu už od roku 1995. Firmu založila Kateřina Kadlecová společně se svým otcem a dnes ji vede s manželem Janem Kadlecem. Firma je prvním českým výrobcem akrylátových vířivek a bazénů s protiproudem a má své významné místo i na evropském trhu. Patří mezi špičkové dodavatele na trhu především v oblasti masážních bazénů, a to díky vysoké kvalitě produkce, inovativnímu designu a profesionální zdatnosti. Úspěšně také rozvíjí exportní aktivity a vlastní vývojovou a designérskou dílnu.
Strateggo je obsahová marketingová agentura, která se specializuje na řízení reputací firem soukromého i veřejného sektoru. Vytváří komunikační strategie pro korporátní a obchodní značky, univerzity i veřejný sektor. Heslem firmy je: “obsah dělá obrat”. Dlouhodobá spolupráce Strategga a CRF začala díky studentce VŠE a absolventce kurzu Strategie rodinných firem, která ve firmě Strateggo pracovala.
Společnost Collegas založili dva kamarádi a kolegové finanční poradci Marek Butula a Ing. Tomáš Kalous. Oba jsou členy Strategické rady CRF. Téměř za 10 let si jejich společnost vybudovala respektovanou pozici ve svém oboru a rozrostla se ve skupinu firem zajišťující profesionální péči a servis klientům nejen v oblasti finančního poradenství, ale i v oblasti realit, daňového a energetického poradenství, odškodnění, IT a dalších. Zakládají si na férovosti a vysoké úrovni poskytovaných služeb. Stejně jako na precizní práci svých finančních poradců a analytiků rodinných i firemních financí.
Eversheds Sutherland je mezinárodní advokátní kancelář, která poskytuje právní služby ve více než 30 zemích světa včetně České republiky. Specializuje se na právo obchodních společností včetně fúzí a akvizic, právo kapitálového trhu, finanční právo, právo nemovitostí, pracovní právo a zastupování v soudních a rozhodčích řízeních. Pravidelně se umisťujeme v mezinárodních žebříčcích Chambers & Partners, Legal 500 a IFLR1000 a v soutěži Česká právnická firma roku. Jejím spoluřícídím partnerem a členem Strategické rady CRF je Bořivoj Líbal, který poskytuje právní poradenství významným lokálním i zahraničním klientům, včetně rodinných podniků.
DEK je skupina společností, které se zabývají dodávkami materiálů a služeb pro stavebnictví. Zároveň je DEK největší českou rodinnou firmou, kterou vlastní generální ředitel Vít Kutnar se svou bývalou ženou Petrou Kutnarovou, která je správní ředitelkou skupiny. Do firmy je již od jejího vzniku zapojen Vítův otec Zdeněk a postupně se v byznysu začíná ukazovat i další generace – nejstarší syn Adam a dcery Adéla, Anna a Andrea. Firma i díky soustavným investicím do rozvoje rychle roste a v součastné době je největším dodavatelem v České republice a předním dodavatelem materiálů pro střechy, fasády a izolace ve Slovenské republice. Její snahou je neustále přicházet s inovacemi v oblasti klientského servisu. Má více než 136 prodejních skladů a téměř 4 000 zaměstnanců.
Obchodní skupina Fenix vznikla v roce 1990 jako jedna z prvních soukromých společností v České republice. Na trhu nabízí elektrické sálavé topné panely ECOSUN, topné kabely a rohože ECOFLOOR, topné fólie ECOFILM, elektrické konvektory ECOFLEX a sálavé skleněné a mramorové panely GR/MR. Holding je tvořen jedenácti obchodními společnostmi a je jedním z největších evropských výrobců plošných elektrických topných systémů – své produkty vyváží již do více než 70 zemí, ležících na 4 světových kontinentech. Společnost Fenix je po celou dobu své existence výhradně českou společností, bez jakékoliv zahraniční účasti, do své struktury však má začleněny již šest společností se sídlem mimo území České republiky. Kromě jejího zakladatele a jednatele Cyrila Svozila se do podnikání zapojil i jeho syn Cyril Svozil a dcera Kateřina Jezerská.
Renocar se stal v roce 1991 prvním oficiálním dealerem a značkovým servisem BMW u nás a navázal tak na tradici svého zakladatele, který se shlédl v restaurováním veteránů a oldtimerů BMW. Odtud také pochází jméno společnosti, RENO renovace CAR aut. Dnes patří Renocar, jako partner BMW AG, k nejlépe hodnoceným pobočkám BMW a poskytovatelům servisu BMW v Česku. Zakladatel Miloš Vránek firmu předal svým synům Miloši a Pavlovi Vránkovým. V Česku má společnost nyní čtyři provozovny. Dvě v Brně a dvě vPraze.
Síť prodejen Super Zoo je součástí společnosti Plaček Pet Products s.r.o. Tuto rodinnou firmu zabývající se domácími mazlíčky založil v roce 1986 Dušan Plaček. Tehdy jako 18letý proměnil svůj koníček, obchodování s akvarijními rybičkami, ve skutečný byznys. Aktuálně je jeho společnost jedním z klíčových hráčů na evropské scéně v oblasti péče o domácí mazlíčky. Její obchodní aktivity zahrnují velkoobchod a globální export, kamenné obchody se zvířaty a službami a e-shop. Roční obrat společností s 2 000 zaměstnanci činí více než 170 milionů eur. Na trhu se profiluje jako inovativní lídr v komplexních službách pro milovníky domácích zvířat.