Hledání nových trhů a příležitostí. Na projektech pro české rodinné firmy pracovali studenti prestižního programu CEMS

Rodinné firmy, které jsou členy Strategické rady Centra pro rodinné firmy VŠE (CRF) podporují svým partnerstvím jak činnost CRF, tak i výuku na Fakultě podnikohospodářské VŠE (FPH). Nejlepší cesta, jak vzdělávat studenty je nechat je pracovat na reálných projektech. A proto studenti prestižního magisterského programu CEMS od českých rodinných firem dostali zadání svých semestrálních projektů.

Tyto konzultační projekty propojují studenty přímo s vedením velkých českých firem. Studenti tak získávají neocenitelné praktické zkušenosti a zpětnou vazbu. Podniky zase díky studentům objevují nové byznysové příležitosti na trhu nebo svoji strategii mohou nechat validovat.

V zimním semestru akademického roku 2024/2025 studenti zpracovali pět projektů pro české rodinné firmy, a to v rámci předmětu „Mezinárodní strategie“ a „Strategie růstu“. Jak se studenti s reálnými byznysovými výzvami českých rodinných firem vypořádali?

Beznoska

Úkolem studentů CEMS z HEC v Paříži bylo pro společnost Beznoska identifikovat ideální evropské země pro expanzi jejich implantátu palce ruky. „Práce, kterou studenti odvedli, byla úžasná. Věnovali se dokonce i rešerši odborných zdravotnických článků, což dokazuje, že se do zadání ponořili opravdu hluboko. Finální prezentace skvěle obhajuje výběr zemí se všemi potřebnými detaily,“ hodnotil výstup studentů Pavel Milata, marketingový ředitel a spolumajitel společnosti Beznoska. Podle něj je expanze implantátu palce ruky pro společnost v současnosti zásadní, a proto jednoznačně převede poznatky získané od studentů v roce 2025 v realitu.

Stavebniny DEK

Studenti pražského programu CEMS pracovali na projektu pro stavebniny DEK s cílem určit ideální evropský trh pro expanzi této společnosti prostřednictvím kvalitativních a kvantitativních analýz. Studenti byli schopni projekt dotáhnou až do fáze doporučení optimální lokality pro novou prodejnu ve vybrané zemi. „Na projektu mě nejvíce bavila práce v mezinárodním týmu, který tvořilo šest různých národností. Každý tak mohl dát do projektu svůj vlastní náhled a společně dosáhnout co nejlepšího výsledku. Také se mi velmi líbil osobní přístup pana Víta Kutnara, majitele DEK Stavebniny, který nám zadání projektu odprezentoval a účastnil se i finální prezentace našeho výstupu,“ říká o celo semestrálním projektu student Michal Varga.

Schicht – Mýdlo s jelenem

Společnost Schicht se zabývá prodejem úklidových, čisticích a kosmetických prostředků značky Mýdlo s jelenem. Ta navazuje na tradiční výrobu mýdla založenou Johannem Schichtem v Ústí nad Labem již v roce 1848. Posláním společnosti je přinášet co nejvíce zákazníkům ekologické a zároveň cenově dostupné prostředky do domácnosti. Tým studentů programu CEMS z univerzity v St. Gallen vedený vyučujícím Ivanem Balogem z FPH zpracoval možnosti zahraniční expanze této značky.

CZECHOSLOVAK GROUP

Pro firmu ELDIS Pardubice pracovali studenti pražského programu CEMS na projektu predikující vznik nových letištních projektů, expanzi do zemí po celém světě a identifikaci cílů, na které by měla v budoucnu vynaložit své obchodní snahy. „Doporučení studentů byla cenná a budou základem našich strategických rozhodnutí do budoucna,“ hodnotil výstupy z projektu obchodní ředitel ELDIS Filip Vogel.

Zadáním firmy JOB AIR Technic bylo identifikovat strategické akvizice pro posílení své pozice na leteckém trhu, včetně potenciálních společností v Evropě, Severní Americe a Asii a Tichomoří. „Hloubka a přesnost analýzy studentů bude využita pro budoucí strategická rozhodnutí,“ řekl o výsledku projektu studentů pražského programu CEMS Mateusz Ojciec, hlavní ředitel pro rozvoj podnikání v JOB AIR Technic.

Tyto projekty poskytují studentům nejen výzvy v reálném světě, ale také pomáhají českým rodinným firmám získat nové poznatky, díky čemuž je tato spolupráce výhodná pro obě strany.

 

Hledání nových trhů a příležitostí. Na projektech pro české rodinné firmy pracovali studenti prestižního programu CEMS